USB

مخفف USB bus مخصوص سریال جهانی ، USB (تلفظ yoo-es-bee) یک رابط پلاگین و بازی است که به شما امکان می دهد کامپیوتر با دستگاه های جانبی و سایر دستگاه ها ارتباط برقرار کند. دستگاه های متصل به USB طیف گسترده ای را پوشش می دهند. از صفحه کلید و موش گرفته تا پخش کننده موسیقی و درایو فلش. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه ها ، به بخش دستگاه های USB ما مراجعه کنید.

  


پورت های USB کجا هستند؟

همه رایانه های مدرن حداقل دارای یک پورت USB هستند. در زیر لیستی از مکانهای معمولی وجود دارد که می توانید آنها را پیدا کنید.


رایانه رومیزی - رایانه رومیزی معمولاً دارای دو تا چهار پورت در جلو و دو تا هشت پورت در عقب است.

کامپیوتر لپ تاپ - یک کامپیوتر لپ تاپ بین یک تا چهار پورت در سمت چپ ، راست یا هر دو طرف لپ تاپ دارد.

رایانه لوحی - اتصال USB در رایانه لوحی در درگاه شارژ قرار دارد و معمولاً میکرو USB و گاهی USB-C است. برخی از تبلت ها دارای درگاه های اضافی درگاه های USB هستند.

تلفن هوشمند - مشابه تبلت ها ، از درگاه USB در تلفن های هوشمند هم برای شارژ و هم برای انتقال داده ها به صورت USB-C یا micro USB استفاده می شود.

دستگاه های USB

امروزه دستگاه های USB مختلفی وجود دارد که به رایانه شما متصل می شوند. لیست زیر شامل چند مورد از رایج ترین ها است.


دوربین دیجیتال

درایو خارجی

iPod یا سایر دستگاه های پخش کننده MP3

صفحه کلید

صفحه کلید

میکروفون

موش

چاپگر

جوی استیک

پرش درایو یا همان درایو شست

اسکنر

گوشی های هوشمند

قرص

وب کم ها

انواع اتصال دهنده USB

اتصالات USB در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد. اکثر نسخه های اتصالات USB ، از جمله USB استاندارد ، Mini USB و Micro USB ، دارای دو یا چند نوع اتصال هستند. اطلاعات بیشتر در مورد هر نوع در زیر آورده شده است.


Mini-USB که با نام mini-B نیز می شود ، در دوربین های دیجیتال و وسایل جانبی رایانه استفاده شود. Mini-USB در دستگاه های جدید بیشتر جایزه خود را به کابل های Micro-USB و USB-C داده است.


Micro-USB ، که در سال 2007 اعلام شد ، برای جایگزینی mini-USB طراحی شده است. Micro-USB Micro-A و Micro-B دو نوع هستند ، هر دو دارای اتصال 6.85 1. 1.8 میلی متر هستند ، اگر اتصالات Micro-A بیش از حد مجاز بیش از حد باشد. کابل های Micro-USB برای اتصال وسایل جانبی رایانه ، کنترلرهای بازی ویدیویی و شارژ تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. در شرایطی که شرکتها در حال حاضر ارتقاقا می یابند USB نوع C وجود دارد (بخش بعدی) ، Micro-USB هنوز هم به طور کاملاً قابل استفاده در دستگاههای الکترونیکی استفاده می شود.


کابل USB type C در اکثر گوشی های هوشمند مدرن اندرویدی و سایر دستگاه های متصل به USB وجود دارد. برخلاف سایر اشکال ارتباط USB ، کابلهای USB-C پذیرفته می شوند ، بدین معنی است که بدون توجه به "وارونه" بودن یا نبودن آنها به درستی و اتصال می شوند.


سرعت انتقال USB

USB 1.x یک استاندارد گذرگاه استاندارد خارجی است که با انتقال 12 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند و می تواند از 127 دستگاه جانبی پشتیبانی کند. تصویر نمونه ای از کابل USB را نشان می دهد که به پورت USB متصل است.


USB 2.0 ، همچنین با عنوان USB با سرعت بالا می رود ، توسط Compaq ، Hewlett Packard ، Intel ، Lucent ، Microsoft ، NEC و Phillips ساخته شده و در سال 2001 معرفی شد. Hi-Speed ​​USB قادر به پشتیبانی از نرخ انتقال تا 480 مگابیت در ثانیه (Mbps) یا 60 مگابایت در ثانیه (MBps) است.


USB 3.0 ، همچنین به عنوان SuperSpeed ​​USB شناخته می شود ، اولین بار در نوامبر 2009 توسط Buffalo Technology در صورت قرار گرفتن ، اما اولین دستگاه های مجاز تا ژانویه 2010 در صورت عدم وجود. USB 3.0 با افزایش سرعت و کارایی ، فناوری USB 2.0 با بهبود بخش ، قدرت شما را بهبود می بخشد و باعث افزایش قدرت پهنای باند می شود. این دو مسیر به یک طرفه را برای ارسال و ارسال اجازه داده می شود کند. USB 3.0 از نرخ انتقال تا 5.0 گیگابایت در ثانیه (Gbps) یا 640 مگابایت در ثانیه (MBps) پشتیبانی می کند. پس از استفاده از USB 3.1 ، برای اهداف بازاریابی رسماً به "USB 3.1 Gen1" تغییر نام یافت. اولین دستگاه های دارای گواهینامه شامل مادربردهای ASUS و Gigabyte Technology بود. دل در آوریل 2011 شروع به گنجاندن پورت های USB 3.0 در سری کامپیوترهای Inspiron و Dell XPS کرد.


USB 3.1 ، همچنین به عنوان SuperSpeed ​​+ شناخته می شود ، از تاریخ 31 ژوئیه 2013 در امکان قرار گرفتن و آخرین نسخه پروتکل USB وجود دارد. USB 3.1 امکان انتقال سرعت تا 10 گیگابیت بر ثانیه را دارد و آن را مطابق با نسل اول کانال Thunderbolt اپل می کند. استفاده منحصر به فرد از دستگاه ها برای بهبود عملکرد و سرعت تجدید نظر USB 3.0 و 3.1 استفاده از آن.


سازگاری نسخه USB

هر نسخه از پورت USB سازگار با عقب و سازگار با جلوتر است ، به این معنی که می تواند از هر نسخه زیر یا بالای شماره فعلی خود پشتیبانی کند. به عنوان مثال ، دستگاههایی که با فناوری USB 1.1 و 2.0 طراحی شده اند ، در یک فروشگاه 3.0 کار می کنند. با این حال ، لازم است ذکر شود که دستگاه های دارای نسخه پایین تر با سرعت انتقال طبیعی شما کار می کنند حتی اگر USB 3.0 در صورت داشتن باید باشد. به همین ترتیب ، اگر یک دستگاه USB 3.1 را به پورت USB 2.0 وصل کنید ، حداکثر سرعت انتقال دستگاه 3.1 را به پورت 2.0 محدود می کند.


کابلهای USB - طول و نوع

کابل های USB در چند طول ، از حدود 3 فوت کمتر از 16 فوت در دسترس هستند. حداکثر طول کابل USB برای دستگاه های پرسرعت 16 فوت 5 اینچ (5 متر) و برای دستگاه های کم سرعت 9 فوت 10 اینچ (3 متر) است. این حداکثر طول ها به دلیل زمان انتقال اطلاعات و خطر از بین رفتن آنها در صورت استفاده از طول کابل های طولانی تر است. با این شرایط ، با استفاده از هاب های USB ، می توانید دو کابل USB را متصل کنید تا بین دو دستگاه بطور معمول افزایش یابد.


منبع....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد