انواع هکرها: کلاه هایی که می پوشند و کاری که می کنند

فناوری ای که ما برای پیمایش در زندگی روزمره خود به آن اعتماد می کنیم می تواند ما را به هدفی جذاب برای متخصصان ماهر رایانه ، همچنین به نام هکرها ، با سو استفاده  تبدیل کند. روش های جدیدی برای بهره گیری از نقص در شبکه ها و سیستم های رایانه ای هر روز کشف می شود. طبق گزارشی از شرکت امنیت سایبری Forescout Technologies ، در دسامبر سال 2020 ، میلیون ها دستگاه هوشمند خانگی و تجاری - از جمله دستگاه هایی که زیرساخت های حیاتی را تأمین می کنند - برای هک شدن توسط یک هکر ماهر آماده شده بودند.



چگونه می توان فهمید که یک هکر شرور است یا قانونی؟ 


درک انواع مختلف هکرها

هکر به شخصی گفته می شود که با استفاده از دانش گسترده خود در زمینه رایانه و فن آوری ، مشکلی را با استفاده از ابطال غیرقانونی تدابیر امنیتی شبکه برطرف کند. هکرها به طور معمول در چندین زبان برنامه نویسی و پروتکل های شبکه ، همراه با سیستم رایانه ای و معماری شبکه مهارت دارند.


راه تشخیص هکرها از نگاه کردن به رنگ کلاه های استعاری آنها است.



  1. کلاه های سیاه با قصد سو mal عمل می کنند.
  2. کلاه سفید نافع است.
  3. کلاه های خاکستری از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند اما اهداف کلاه سفید دارند.


هک در سایه های سیاه ، سفید و خاکستری

به طور گسترده ای گزارش می شود که سیستم کلاه برای تشخیص انواع مختلف هکرها از کلاه هایی است که شخصیت های فیلم های غربی آمریکایی بر سر می گذارند. بسیاری بر این باورند که شخصیت هایی با کلاه سیاه شخصیت های شرور و شخصیت هایی با کلاه سفید قهرمان بودند. با این حال ، این در حقیقت  وجود ندارد. 


اما در زندگی واقعی ، هکرهای کلاه سفید بچه های خوبی هستند که برای محافظت از سیستم در برابر نقض بازیگران بد کار می کنند. و هکرهای کلاه سیاه ، سارقانی هستند که قصد دارند به بانک شهر نفوذ کنند. اما شناسایی هکرهای کلاه خاکستری دشوار است ، زیرا روش های آنها می تواند بحث برانگیز باشد ، گرچه انگیزه های آنها به طور کلی خالص و مشخص  است.



هک کلاه سفید: "بچه های خوب"

هکرهای کلاه سفید معمولاً به عنوان متخصص امنیت شرکت ها یا دولت ها استخدام می شوند. آنها فقط با اجازه ، و فقط با قصد مثبت ، سیستم ها را هک می کنند تا گزارش آسیب پذیری ها را بدهند تا مثلاً برطرف شوند.


هک کلاه سیاه: "آدمهای بد"

هکرهای کلاه سیاه ممکن است بدون رضایت به هر سیستمی ، در هر کجا نفوذ کنند. آنها خارج از قانون فعالیت می کنند و معمولاً بدنبال نوعی سود شخصی اعم از مالی یا اطلاعاتی هستند. این هکرها همچنین ممکن است از مهارت های خود برای محافظت و فعال کردن مجرمان سایر نوارها استفاده کنند.


هک کلاه خاکستری: جایی در این بین

اگرچه هکرهای کلاه خاکستری ممکن است از طریق ورود غیر مجاز به سیستم های رایانه ای قانون را نقض کنند ، اما تفاوت در استدلال آنهاست. هکرهای کلاه خاکستری با نیت خیرخواهانه عمل می کنند ، مانند زمانی که یک هکر مردم را از آسیب پذیری در سیستم های یک شرکت مطلع می کند که می تواند به طور بالقوه بر آنها تأثیر بگذارد. البته ، هکرهای کلاه خاکستری هنوز هم به دلیل فعالیت های مجرمانه ، بدون توجه به قصد آنها قابل پیگرد قانونی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد