شرکت رایانهٔ اِیسوستک

شرکت رایانهٔ اِیسوستک (به انگلیسی: ASUSTeK Computer Incorporated) (به چینی سنتی: 華碩電腦股份有限公司؛ به پین‌یین: Huáshuò Diànnaǒ Gǔfèn Yǒuxiàn Gōngsī)، از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکنندهٔ رایانه و تجهیزات جانبی آن در دنیا است که مرکز آن در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد. محصولات اصلی آن شامل مادربورد، مادربورد سِرور، رایانهٔ شخصی، سیستم سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع (اِل سی دی)، کارت ویدئو، کارت ویدئوی ۳ بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند می‌شود. از دیگر محصولات این شرکت، تلفن همراه، رایانهٔ جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی مانند ابزار حکاکی بر روی دیسک و وب‌بین (وب‌کم) را می‌توان نام برد. آسوس‌تک برای دیگر فروشندگان قطعات رایانه‌ای چون هیولت پاکارد و آی‌بی‌ام نیز، خدمات تولیدی ارائه می‌دهد.


شرکت ایسوستک که معمولاً با نام اختصاری آن ایسوس (یا اَسوس) شناخته می‌شود، توسط چهار مهندس کامپیوتر که سابقاً در شرکت رایانه‌ای «اِیسر» فعالیت می‌کردند در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۹۰ در تایوان تأسیس شد. در حال حاضر این شرکت، به غیر از کشور مبدا، محصولات خود را در سایر کشورهای ۵ قارهٔ جهان نیز توزیع می‌کند. نام آن از ۴ حرف آخر کلمه پگاسوس (اسب بالدار افسانه‌های یونان باستان) گرفته شده‌است. ایسوس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مادربورد در دنیاست و در یک‌سال منتهی به ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹، در بیش از ۲۹ درصد رایانه‌های دنیا و بیش از هر شرکت دیگری، از مادربوردهای این شرکت استفاده شده‌است. درآمد شرکت ایسوس در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۲۱٫۹ میلیارد دلار و سود آن حدود ۵۲۲ میلیون دلار بوده‌است.


از محصولات موفق ایسوس، رایانهٔ شخصی «ای» (Eee PC) می‌باشد که در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده‌است. این نوت‌بوک کوچک، ارزان و سبک وزن برای کاربران کم تجربه رایانه که به تمام ابزارهای یک رایانهٔ کامل احتیاجی ندارند، طراحی شد و به‌خاطر برنامه‌های سازگار با اینترنت در آن، به «نِت‌بوک» شهرت یافت. با استقبال بازار از این محصول، دیگر شرکت‌های رقیب مانند ایسر، لِنووُ، توشیبا، دِل و هیولت پاکارد نیز، بیدرنگ به ساخت نت‌بوک‌های مشابه پرداختند و شرکت ایسر در فروش این نوع محصول، از ایسوس پیشی گرفت.


در سال ۲۰۱۰ این شرکت یک خانوادهٔ جدید را با نام «ای‌پَد» (EeePAD) به سبد تولیدی خود اضافه نمود. همچنین ایسوس، نخستین نوت‌بوک سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۱ رونمایی کرد.


منبع...


شرکت دل

دل در سال 1984 توسط مایکل دل ، مدیر ارشد اجرایی صنعت کامپیوتر ، با یک مفهوم ساده تاسیس شد: با فروش مستقیم سیستم های رایانه ای به مشتریان ، دل می تواند به بهترین وجه نیازهای آنها را بفهمد و کارآمدترین راه حل های محاسباتی را برای پاسخگویی به آنها ارائه دهد. نیاز دارد. این مدل تجاری مستقیم ، خرده فروشانی را که باعث افزایش زمان و هزینه غیر ضروری می شوند ، از بین می برد یا می تواند درک دل از انتظارات مشتری را کاهش دهد. مدل مستقیم به شرکت اجازه می دهد تا هر سیستم را برای سفارش و ساخت سیستم های قدرتمند با پیکربندی غنی با قیمت های رقابتی به مشتریان بسازد. دل همچنین جدیدترین فناوری مربوطه را بسیار سریعتر از شرکتهایی که کانالهای توزیع غیر مستقیم و کند دارند ، معرفی می کند و بطور متوسط ​​هر سه روز موجودی کالا را تحویل می دهند.


شرکت Dell که بزرگترین فروشنده رایانه فروش مستقیم در جهان است ، هم اکنون با فروش بیش از 15 درصد سهم بازار جهانی ، فروشنده اصلی سیستم های رایانه ای در جهان است. دل رایانه های شخصی رومیزی ، رایانه های نوت بوک ، سرورهای شبکه ، ایستگاه های کاری ، کامپیوترهای دستی ، نمایشگرها ، چاپگرها ، محصولات ذخیره سازی پیشرفته و انواع لوازم جانبی و نرم افزار رایانه ای را به بازار عرضه می کند. این شرکت همچنین با ارائه تلویزیون های LCD ، پروژکتورها و سایر محصولات به عرصه الکترونیک مصرفی نقل مکان کرده است. دل با حفظ شش تأسیسات تولید در سراسر جهان ، واقع در آستین ، تگزاس ، بیشتر محصولات خود را به فروش می رساند. نشویل ، تنسی؛ الدورادو دو سول ، برزیل ؛ لیمریک ، ایرلند ؛ پنانگ ، مالزی ؛ و Xiamen ، چین. حدود دو سوم درآمد در قاره آمریکا حاصل می شود ، 22 درصد از اروپا ، خاورمیانه و آفریقا و 11 درصد باقیمانده از منطقه آسیا-اقیانوسیه است. دل از طریق وب سایت شرکت ، تجهیزات خود را مستقیماً به مصرف کنندگان ، مشاغل کوچک و بزرگ ، م agenciesسسات دولتی و مcareسسات بهداشتی و درمانی از طریق نمایندگان فروش اختصاصی ، فروش مبتنی بر تلفن و آنلاین می فروشد. بنیانگذار مایکل دل 12 درصد از شرکت را در اختیار دارد و پس از کناره گیری از مدیرعاملی در ژوئیه 2004 رئیس شرکت باقی خواهد ماند.


دل توسط مایکل دل تاسیس شد ، وی به عنوان دانشجوی سال اول تحصیل در دانشگاه تگزاس در آستین شروع به فروش رایانه های شخصی از اتاق خوابگاه خود کرد. دل قطعات را به صورت عمده خریداری کرده ، آنها را در کلون رایانه های IBM مونتاژ کرده و از طریق پست الکترونیکی به مشتریانی که نمی خواهند قیمت های بالاتر از فروشگاه های رایانه ای را بپردازند ، فروخت. این طرح یک موفقیت فوری داشت. او به زودی ماهانه 80000 دلار درآمد داشت و در سال 1984 تحصیل را رها کرد و تجارت خود را با نام Dell Computer Corporation به کار گرفت (هرچند که در ابتدا به عنوان PC's Limited تجارت می کرد).


در آن زمان ، صنعت رایانه تحت سلطه شرکت های بزرگی مانند IBM قرار داشت ، در حالی که شرکت های کوچکتر و سفارش پستی کمتر شناخته شده ، کلون های IBM را با تخفیف شدید به فروش می رساندند. دل برای کم فروشی رایانه های معروف تری که از طریق این شبکه های فروشنده سربار بالا به فروش می رسند ، از بازاریابی مستقیم ارزان قیمت استفاده کرد. دل تبلیغات را در مجلات رایانه ای قرار می داد و کالاهای خود را به خریدارانی می داد که از مهارت کافی برخوردار بودند تا کالاهای با کیفیت بالا را با قیمت پایین تشخیص دهند. مشتریان با شماره گیری بدون شماره تلفن ، سفارشات خود را به دل انجام می دادند. در نتیجه این روش ها ، رایانه های دل به برترین برند تجاری در بازار نامه های مستقیم تبدیل شدند.


دل اولین سال تجارت خود را به 6 میلیون دلار فروش رساند و سال بعد به 40 میلیون دلار رسید. دل در سال 1986 بانکدار سابق سرمایه گذاری ای. لی واکر را به عنوان رئیس جمهور استخدام کرد تا در مقابله با رشد قابل توجه شرکت خود کمک کند. دل تا سال 1987 جایگاه مسلطی در بازار سفارشات پستی داشت ، اما مشخص بود که شرکت اگر بخواهد به رشد خود ادامه دهد ، باید فراتر از سفارش پستی حرکت کند. برای تحقق این هدف ، شرکت به کارمندان مدیریت حرفه ای بیشتری احتیاج داشت و دل گروهی از مدیران بازاریابی را از شرکت تندی ، یکی دیگر از سازندگان رایانه های شخصی ارزان قیمت استخدام کرد. این گروه یک نیروی فروش ایجاد کرد که قادر به بازاریابی به شرکت های بزرگ بود و شبکه ای از فروشندگان با ارزش افزوده را جمع آوری کرد که بسته های اجزای رایانه را برای فروش در بازارهای تخصصی مونتاژ کردند.




لپ تاپ ها

لپ تاپ رایانه ای است که حمل آن آسان است. کاربر آن می تواند لپ تاپ را برای حمل در امتداد لولای خود تا کند. لپ تاپ عمدتا به همین دلیل خاص ایجاد شده است. قطعات کامپیوتر در ابعاد کوچکتر مقیاس بندی شدند تا این اتفاق بیفتد. یک لپ تاپ مدرن ، دارای باتری قابل شارژ داخلی و تجهیزات جانبی است. کاربر همچنین می تواند برای ماندگاری بیشتر باتری و لوازم جانبی اضافی ، آن را به برق متصل کند.

لپ تاپ استوک دارای مزایایی از جمله:

مردم می توانند آنها را در هر کجا ، چه در دفتر و چه در خانه حمل کنند.
می توان از آنها در فضای کمتری نسبت به کامپیوتر میز استفاده کرد.
از معایب رایانه های قابل حمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت بالاتر است
به راحتی دزدیده می شود
می توان از آنها در اتومبیل استفاده کرد و منجر به حواس پرتی رانندگی می شود
آنها مرتباً رفت و آمد می کنند ، بنابراین آسیب می بینند و تعمیرات دشوارتر است
بعضی از لپ تاپ ها معمولاً مشخصات فنی پایینی دارند و با قیمت پایین در دسترس هستند.
آنها معمولاً کندتر از رایانه های رومیزی با کارهای سنگین مانند بازی ، ویرایش ویدئو یا طراحی گرافیک هستند