شرکت دل

دل در سال 1984 توسط مایکل دل ، مدیر ارشد اجرایی صنعت کامپیوتر ، با یک مفهوم ساده تاسیس شد: با فروش مستقیم سیستم های رایانه ای به مشتریان ، دل می تواند به بهترین وجه نیازهای آنها را بفهمد و کارآمدترین راه حل های محاسباتی را برای پاسخگویی به آنها ارائه دهد. نیاز دارد. این مدل تجاری مستقیم ، خرده فروشانی را که باعث افزایش زمان و هزینه غیر ضروری می شوند ، از بین می برد یا می تواند درک دل از انتظارات مشتری را کاهش دهد. مدل مستقیم به شرکت اجازه می دهد تا هر سیستم را برای سفارش و ساخت سیستم های قدرتمند با پیکربندی غنی با قیمت های رقابتی به مشتریان بسازد. دل همچنین جدیدترین فناوری مربوطه را بسیار سریعتر از شرکتهایی که کانالهای توزیع غیر مستقیم و کند دارند ، معرفی می کند و بطور متوسط ​​هر سه روز موجودی کالا را تحویل می دهند.


شرکت Dell که بزرگترین فروشنده رایانه فروش مستقیم در جهان است ، هم اکنون با فروش بیش از 15 درصد سهم بازار جهانی ، فروشنده اصلی سیستم های رایانه ای در جهان است. دل رایانه های شخصی رومیزی ، رایانه های نوت بوک ، سرورهای شبکه ، ایستگاه های کاری ، کامپیوترهای دستی ، نمایشگرها ، چاپگرها ، محصولات ذخیره سازی پیشرفته و انواع لوازم جانبی و نرم افزار رایانه ای را به بازار عرضه می کند. این شرکت همچنین با ارائه تلویزیون های LCD ، پروژکتورها و سایر محصولات به عرصه الکترونیک مصرفی نقل مکان کرده است. دل با حفظ شش تأسیسات تولید در سراسر جهان ، واقع در آستین ، تگزاس ، بیشتر محصولات خود را به فروش می رساند. نشویل ، تنسی؛ الدورادو دو سول ، برزیل ؛ لیمریک ، ایرلند ؛ پنانگ ، مالزی ؛ و Xiamen ، چین. حدود دو سوم درآمد در قاره آمریکا حاصل می شود ، 22 درصد از اروپا ، خاورمیانه و آفریقا و 11 درصد باقیمانده از منطقه آسیا-اقیانوسیه است. دل از طریق وب سایت شرکت ، تجهیزات خود را مستقیماً به مصرف کنندگان ، مشاغل کوچک و بزرگ ، م agenciesسسات دولتی و مcareسسات بهداشتی و درمانی از طریق نمایندگان فروش اختصاصی ، فروش مبتنی بر تلفن و آنلاین می فروشد. بنیانگذار مایکل دل 12 درصد از شرکت را در اختیار دارد و پس از کناره گیری از مدیرعاملی در ژوئیه 2004 رئیس شرکت باقی خواهد ماند.


دل توسط مایکل دل تاسیس شد ، وی به عنوان دانشجوی سال اول تحصیل در دانشگاه تگزاس در آستین شروع به فروش رایانه های شخصی از اتاق خوابگاه خود کرد. دل قطعات را به صورت عمده خریداری کرده ، آنها را در کلون رایانه های IBM مونتاژ کرده و از طریق پست الکترونیکی به مشتریانی که نمی خواهند قیمت های بالاتر از فروشگاه های رایانه ای را بپردازند ، فروخت. این طرح یک موفقیت فوری داشت. او به زودی ماهانه 80000 دلار درآمد داشت و در سال 1984 تحصیل را رها کرد و تجارت خود را با نام Dell Computer Corporation به کار گرفت (هرچند که در ابتدا به عنوان PC's Limited تجارت می کرد).


در آن زمان ، صنعت رایانه تحت سلطه شرکت های بزرگی مانند IBM قرار داشت ، در حالی که شرکت های کوچکتر و سفارش پستی کمتر شناخته شده ، کلون های IBM را با تخفیف شدید به فروش می رساندند. دل برای کم فروشی رایانه های معروف تری که از طریق این شبکه های فروشنده سربار بالا به فروش می رسند ، از بازاریابی مستقیم ارزان قیمت استفاده کرد. دل تبلیغات را در مجلات رایانه ای قرار می داد و کالاهای خود را به خریدارانی می داد که از مهارت کافی برخوردار بودند تا کالاهای با کیفیت بالا را با قیمت پایین تشخیص دهند. مشتریان با شماره گیری بدون شماره تلفن ، سفارشات خود را به دل انجام می دادند. در نتیجه این روش ها ، رایانه های دل به برترین برند تجاری در بازار نامه های مستقیم تبدیل شدند.


دل اولین سال تجارت خود را به 6 میلیون دلار فروش رساند و سال بعد به 40 میلیون دلار رسید. دل در سال 1986 بانکدار سابق سرمایه گذاری ای. لی واکر را به عنوان رئیس جمهور استخدام کرد تا در مقابله با رشد قابل توجه شرکت خود کمک کند. دل تا سال 1987 جایگاه مسلطی در بازار سفارشات پستی داشت ، اما مشخص بود که شرکت اگر بخواهد به رشد خود ادامه دهد ، باید فراتر از سفارش پستی حرکت کند. برای تحقق این هدف ، شرکت به کارمندان مدیریت حرفه ای بیشتری احتیاج داشت و دل گروهی از مدیران بازاریابی را از شرکت تندی ، یکی دیگر از سازندگان رایانه های شخصی ارزان قیمت استخدام کرد. این گروه یک نیروی فروش ایجاد کرد که قادر به بازاریابی به شرکت های بزرگ بود و شبکه ای از فروشندگان با ارزش افزوده را جمع آوری کرد که بسته های اجزای رایانه را برای فروش در بازارهای تخصصی مونتاژ کردند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد