شبکه محلی

شبکه محلی
شبکه محلی (LAN) شبکه ای است که محدود به یک منطقه نسبتاً کوچک است. به طور کلی محدود به یک منطقه جغرافیایی مانند آزمایشگاه نوشتن ، مدرسه یا ساختمان است.

رایانه های متصل به شبکه به طور کلی در دسته سرورها یا ایستگاه های کاری دسته بندی می شوند. سرورها بطور کلی توسط انسان بطور مستقیم استفاده نمی شوند ، بلکه به طور مداوم برای ارائه "خدمات" به سایر رایانه ها (و کاربران انسانی آنها) در شبکه کار می کنند. خدمات ارائه شده می تواند شامل چاپ و فکس ، میزبانی نرم افزار ، ذخیره و به اشتراک گذاری پرونده ، پیام رسانی ، ذخیره و بازیابی اطلاعات ، کنترل دسترسی کامل (امنیت) برای منابع شبکه و بسیاری موارد دیگر باشد.

ایستگاه های کاری چنین نامیده می شوند زیرا معمولاً یک کاربر انسانی دارند که از طریق آنها با شبکه ارتباط برقرار می کند. ایستگاه های کاری به طور سنتی یک میز کار ، متشکل از یک رایانه ، صفحه کلید ، نمایشگر و ماوس یا یک لپ تاپ با صفحه کلید ، صفحه نمایش و صفحه لمسی یکپارچه در نظر گرفته می شدند. با ظهور رایانه لوحی و دستگاه های صفحه لمسی مانند iPad و iPhone ، تعریف ما از ایستگاه کاری به دلیل توانایی تعامل با شبکه و استفاده از خدمات شبکه ، به سرعت در حال توسعه است تا شامل این دستگاه ها شود.

سرورها قدرت بیشتری نسبت به ایستگاه های کاری دارند ، اگرچه پیکربندی ها براساس نیازها هدایت می شوند. به عنوان مثال ، گروهی از سرورها ممکن است در یک منطقه امن ، به دور از انسان قرار بگیرند و فقط از طریق شبکه به آنها دسترسی پیدا کنند. در چنین مواردی ، کارکرد سرورها بدون نمایشگر اختصاصی یا صفحه کلید امری معمول خواهد بود. با این حال ، اندازه و سرعت پردازنده (های) سرور ، هارد دیسک و حافظه اصلی ممکن است به طرز چشمگیری به هزینه سیستم بیفزاید. از طرف دیگر ، یک ایستگاه کاری ممکن است به فضای ذخیره سازی یا حافظه کاری چندانی احتیاج نداشته باشد ، اما برای تأمین نیازهای کاربر نیاز به یک نمایشگر گران قیمت دارد. هر رایانه موجود در شبکه باید برای استفاده از آن به طور مناسب پیکربندی شود.

در یک شبکه محلی ، رایانه ها و سرورها ممکن است توسط کابل یا بی سیم متصل شوند. دسترسی بی سیم به شبکه سیمی توسط نقاط دسترسی بی سیم (WAP) امکان پذیر است. این دستگاه های WAP پلی بین رایانه ها و شبکه ها ایجاد می کنند. یک WAP معمولی ممکن است ظرفیت نظری برای اتصال صدها یا حتی هزاران کاربر بی سیم به یک شبکه را داشته باشد ، اگرچه ظرفیت عملی ممکن است بسیار کمتر باشد.

تقریباً همیشه سرورها توسط کابلها به شبکه متصل می شوند ، زیرا اتصالات کابل سریعترین ارتباط را دارند. ایستگاه های کاری ثابت (دسک تاپ) نیز معمولاً از طریق کابل به شبکه متصل می شوند ، گرچه هزینه آداپتورهای بی سیم تا حدی کاهش یافته است که هنگام نصب ایستگاه های کاری در یک مرکز موجود با سیم کشی نامناسب ، می توان از آن آسان تر و هزینه کمتری صرف کرد. از بی سیم برای دسک تاپ استفاده کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد